UTM "SAY NO TO BONCENG"

by Mahasiswa Penggerak | 12:10 PM in | comments (0)

Pihak Pro-Mahasiswa Universiti Teknologi Malaysia (Pro-M UTM) menyokong penuh tindakan Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Teknologi Malaysia (PMIUTM) dalam membanteras gejala bonceng yang semakin berleluasa dikalangan mahasiswa UTM.


Badan Bertindak UTM Zon Larangan Bonceng yang ditubuhkan oleh PMIUTM diharapkan dapat membantu pihak universiti menaikkan taraf kematangan sosial dikalangan mahasiswa UTM. Pro-M UTM percaya bahawa tindakan seperti ini akan mendatangkan kebaikan kepada mahasiswa dan juga universiti. Oleh itu, pihak Pro-M UTM menyatakan kesediaan untuk membantu PMIUTM dalam usaha murni ini.


Pro-M UTM turut menyeru mahasiswa-mahasiswa, persatuan-persatuan, JKM-JKM dan kelab-kelab di UTM agar bersama-sama membantu dalam menjayakan proposal rasmi badan tersebut. Semoga usaha ini diberkati ALLAH biarpun dipandang sebagai 'kerja bodoh' di mata manusia-manusia yang kurang faham.


Memetik firman ALLAH dalam surah al-Anfal ayat 22:"Sesungguhnya makhluk bergerak yang bernyawa yang paling buruk dalam pandangan ALLAH ialah mereka yang tuli & bisu (tidak mendengar dan memahami kebenaran), iaitu orang-orang yang tidak mengerti."


Menurut pengerusi Pro Mahasiswa UTM, Saudara Azim Fahada, beliau setakat ini telah bertemu dengan Pengarah Keselamatan En Halim untuk mencerap idea bagi pembangunan sistem keselamatan UTM dan sekaligus membawa perubahan dalam isu kerosakan sosial UTM.
Dalam perkembangan yang lain, Pro Mahasiswa telah membuat satu pertemuan bagi mencapai kata sepakat mengenai isu ini dan bercadang untuk memberi sumbangan tenaga dalam siri-siri kempen yang akan dijalankan pada masa akan datang.


Tanyalah diri anda sebagai mahasiswa, di manakah anda dalam isu ini? Student..Power!!!!

NYATAKAN SOKONGAN ANDA DENGAN MELETAK LOGO INI DI BLOG ANDA!!! INILAH MASANYA MAHASISWA BERTINDAK MENYATAKAN KEBENARAN!!!


JALAN DAKWAH TERBUKA LUAS

JALAN DAKWAH TERBUKA LUAS
NYATAKAN SOKONGAN ANDA DENGAN MELETAKKAN LOGO INI DI BLOG ANDA!

Mahasiswa Penggerak

Meninjau Terus Mahasiswa Daily

Program AnakNegeri

Pengumuman

Pesta Buku & Penulisan 2009 akan diadakan di UIAM pada 9/10/09 sehingga 11/10/09 bertempat di KAED Galeri & KAED Auditorium, Universiti Islam Antarabangsa bersempena Pesta Konvokesyen UIAM.

Bicara Mahasiswa


ShoutMix chat widget

Senarai Artikel

Buku Terbaru Tuan Guru

Detik itu

Selamat Datang

Selamat Datang

Kedatanganmu d'tunggu

Kedatanganmu d'tunggu

Laman Tazkirah



Mengapa kamu suruh orang lain (mengerjakan) kebajikan, sedang kamu melupakan diri (kewajiban) mu sendiri, padahal kamu membaca Al Kitab (Taurat)?
Maka tidakkah kamu berfikir?”

(Al-Baqarah, ayat 44)








SENYUM ITU SEDEKAH

SENYUM ITU SEDEKAH

Bersama Mahasiswa Penggerak

HarakahDaily